صفحه اصلی >جزئیات خبر

مکاتبه با استانداری خراسان رضوی مبنی بر پرداخت قبوض مربوط در هتلها 1398/10/28

"بسمه تعالی"

جناب آقای دکتر براتی
معاون محترم هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی و قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان

باسلام
احتراماً به استحضار می رساند : هزینه های حامل های انرژی از جمله آب ، برق و گاز و ... از جمله هزینه های سنگین و قابل توجه در واحدهای اقامتی از جمله هتلها بوده که در بعضی موارد و شرایط خاص مالی ممکن است پرداخت قبوض مربوط در هتل را با تاخیر مواجه سازد .
همچنین در برخی موارد هتل به دلیل نوع خاص پرونده در مرحله خرید یا اصلاح انشعاب ، کنتور ، اعتراض به قبوض و ... دارای پرونده در جریان بوده و به همین دلیل ،موضوع پرداخت های هتل به سازمان مربوطه با چالش هایی حقوقی و قانونی همراه است و نهایتا زمان بر می باشد .
لیکن متاسفانه در بسیاری از موارد این سازمان ها با صدور اخطاریه های 24 و یا 48 ساعته با مراجعه به هتل جهت فطع آب ، برق و یا گاز واحد اقدام می نمایند
حال آنکه شرایط واحدهای اقامتی با یک واحد صرفاً تجاری یا مسکونی متفاوت بوده و در این واحدها زائران حضرت ثامن الحجج (ع) اقامت دارند که بعضاً کهولت سن داشته و یا از بیماری های جسمی سخت رنج می برند و یا تبعه سایر کشور ها می باشند و قطع آب ، برق و یا گاز واحد تبعات و خساراتی را برای میهمانان هتل به همراه می آورد که بعضاً جبران ناپذیر است و یا ممکن است ابعاد خبری آن  برای شهر مشهد و حتی کشور عزیزمان به لحاظ حیثیتی بسیار منفی باشد .
لذا پیشنهاد می شود : با توجه به اهمیت این موضوع ، ضمن طرح در جلسه بعدی ستاد خدمات سفر استان، از طریق استانداری محترم خراسان رضوی به این ادارات محترم ابلاغ گردد تا از صدور اخطارهای با مهلت های کوتاه و بدون همکاری و مساعدت به واحدها اکیداً خودداری نموده و چنانچه واحدی پس از صدور اخطاریه های قانونی و اعمال مساعدت های ممکن همچنان نسبت به اقدام و یا پرداخت وجوه و حقوق قانونی اقدام ننمود ، مراتب را به تشکل رسمی و قانونی مربوط اعلام نمایند تا قبل از قطع انشعاب نسبت به تخلیه واحد و انتقال میهمانان به سایر واحدهای اقامتی اقدام گردد و از ایجاد آسیب برای میهمانان وزائران پیشگیری شود .
                              
امیر سزاوار
رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی

رونوشت : جناب آقای مکرمی فر – مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی – جهت استحضار