نام کاربری : کلمه عبور :

صفحه اصلی >جزئیات خبر

اولین نشست هماهنگی مدیران هتلهای دوستاره استان خراسان رضوی با حضور مدیران گردشگری و اتحادیه هتلداران 1395/09/17

اولین نشست هماهنگی مدیران هتلهای دوستاره استان خراسان رضوی با حضور مدیران گردشگری و اتحادیه هتلداران

مدیر کل گردشگری استان: "بااهمیت موضوع مشهد2017و فرصتهای پیش رو باید مدیران هتلهای 2 ستاره دست به دست هم دهند و با تشکیل یک گروه منسجم به رفع  مسائل و مشکلات موجود بپردازند."

اولین نشست هماهنگی مدیران هتلهای دوستاره استان خراسان رضوی ، یک شنبه چهارده آذرماه ، باحضور مدیرکل و معاونت سازمان گردشگری و رئیس اتحادیه هتلداران و مدیران و بهره برداران  هتلهای 2 ستاره سطح استان در محل هتل میامی برگزار شد.

در  این نشست ، مدیرکل سازمان گردشگری ، زارع صفت ، بابیان اینکه شهر مشهد، همه ساله در تمام فصول پذیرای خیل عظیم زائرین و گردشگران داخلی وخارجی می باشد و باید تدابیر ویژه ای برای رفاه و آسایش مسافرین در تمام زمینه ها فراهم آید،گفت: آمارها حاکی از این است که مشهد در طول ایام سال ، بین 25 تا 27 میلیون مسافرت (ورودی) را درکارنامه خود ثبت نموده است.از این میان 900 هزار نفر از طریق مرزهای خارجی و 5/2 میلیون نفر از مرزهای داخلی وارد مشهد می شوند. با این خیل عظیم مسافر در ایام سال ، نیاز شهر به محلهای اقامتی مناسب بیشتر به چشم می آید .

ما در استان حدود 53 هتل 2 ستاره داریم ، که 50 هتل در مشهد و 3 هتل در شهرستان ها می باشند.از این تعداد ، در حدود16 هتل از سال 90 به بعد تاسیس شده و به قولی جدید تاسیس می باشند. حال با وجود خیل عظیم زائرین و گردشگران داخلی وخارجی درسطح استان ، باید تدابیر ویژه ای برای رفاه و آسایش مسافرین در تمام زمینه ها فراهم آید.

وی  افزود: بااهمیت موضوع مشهد2017و فرصتهای پیش رو باید مدیران هتلهای 2 ستاره دست به دست هم دهند و با تشکیل یک گروه منسجم به رفع مسائل و مشکلات موجود بپردازند.

وی  در خصوص تعداد افراد شاغل در این بخش گفت: ما در حدود 837 نفر پرسنل ثابت و 99 نفر پرسنل متغییر در صنف هتلهای 2 ستاره داریم که با احتساب هر خانوار 3 نفر در مجموع حدود4 هزار نفر افراد تحت تکفل این صنف می باشند.

زارع صفت در پاسخ به این سوال که برای رشد این صنعت چه باید کرد، گفت: ما در صنعت هتلداری دو تیپ جایگاه مدیریتی داریم :

ا. جایگاه مالک یا بهره بردار ،

 2. جایگاه مدیر هتل.

این دو جایگاه از ارکان مهم و کلیدی هتلها هستند که  در صورت  همدلی و یکی کردن هدفها  باهم به موفقیت دست میابند . از دیگر ارکان موفقیت هتلها ، رعایت ضوابط و قوانین برای داشتن رفتار حرفه ای می باشد  و در مجموع داشتن مدیریت بهینه بسیار مهمتر از داشتن ساختمان خوب وزیبا در موفقیت هتل است.

رفتار حرفه ای و هوشمندانه و به روز رسانی تجربیات مدیران  و آموزش کارکنان یک هتل نیز در بالا بردن این موفقیت نقش بسزایی دارد. و درنهایت ارائه کیفیت بالای خدمات و پیگیری مناسب نامه های اداری ، بخشنامه ها و امور مالیاتی و اقدامات به موقع در ثبات یک هتل خوب لازم وضروری می باشد.

 

در ادامه نشست، حاضرین در جلسه  مشکلات و نظرات خودرا مطرح  و به اتفاق از بالا رفتن هزینه ها و اضافه شدن مالیات  ارزش افزوده غیرمنصفانه در بازار خرابی که این روزها هتلهای بابیش از دوستاره با تخفیفهای زیاد و هم نرخ کردن با نرخ هتلهای 2 ستاره برایشان به وجود آورده اند ، نزد رئیس اتحادیه هتلداران شکایت و از وی خواستار رسیدگی به اوضاع خراب هتلهای 2 ستاره و سروسامان دادن به وضع آشفته بازار این هتلها شدند. 

بیشترین بازدید پیوندها
آماربازدیدکنندگان
قصر : 751 بار
میامی : 606 بار
دیپلمات : 507 بار